tei, putina ploaie si miros de paine prajita

azi toata dimineata, pana la pranz, parca a fost o zi de toamna. ploua incet si marunt, ore intregi, batea si vantul. imi cam pierdusem starea de bucurie cu care plecasem de acasa si ma intristam incet, dar sigur 🙂 dar pe la 4 a iesit un soare superb, care spargea ferestrele si ma chema afara. si ce dreptate avea! cand am iesit, pe la 6, toata strada, tot orasul, miroseau a tei si parca a o alta lume. cu zane, cu povesti frumoase, cu lucruri bune. mirosea a tei ca in copliarie, cand ma intorceam cu bunica din Parcul Operei si incepea vreo furtuna, ca atunci cand mergeam sa platesc telefonul si pe strada respectiva erau numai tei…si dintr-o data totul era iarasi bine, fara tristeti si cu multa energie. e ca si cum, undeva, stiu ca nu as mai avea nevoie de nimic altceva ca sa fiu fericita. sa fie o iluzie?

iar pe seara, cand ma intorceam de la cumparaturi, desi am facut de zeci de ori acelasi drum, parca niciodata nu am observat muntii care se vad atat de senini. si incepuse o ploaie fina, iarasi. dar acum parca imi mangaia fruntea si parul. si iar venea miros de tei. intr-un salcam inca mai atarnau niste frunze roz, iar dinspre munti venea multa lumina. si imi era atat de bine….

in mod cert a fost ziua mirosurilor si a multor madleine proustiene 🙂 coboram scarile de la camin si m-a invadat un miros de paine prajita. mmmm, cu unt si cu miere, ce buna ar fi 😛 asa, ca atunci cand eram mica si mama sau bunica imi pregateau de dimineata.

acum cand scriu randurile astea, am gasit o melodie demult uitata – beautiful wonderful eyes, charlie chaplin. zice-se ca melodia ar fi fost scrisa pentru City Lights…iar versurile sunt superbe. as dansa putin in ploaie, parca, respirand parfumul teilor….

Beautiful Wonderful Eyes

I can’t forget
when first we met
Beneath the starry skies
But most of all
I would recall
The magic of your eyes

Beautiful eyes
What have they seen to make them so beautiful ?
Wonderful eyes
What have they dreamed to make them so wonderful ?
Sorrowful eyes
What have they lost to make them so sorrowful ?
Beautiful wonderful eyes

Through all the tears
Through all the years
The vision never dies
Again I see
In memory
The magic of your eyes

Leave a comment